teckning

Jag lovade ju er att jag skulle visa upp nån teckning, så jag gör väl det då. Men jag är som sagt ALDRIG nånsin nöjd med dem, och jag skulle kunna arbeta på en teckning i evigheter, utan att jag skulle tycka den var klar. Men den här satt jag iaf igårkväll och filade på ett tag.
Tänk nu på att kameran fångar ju inte riktigt hur den ser ut i verkligheten, men snarlikt.





Jag har använt 6B, 4B och 2B pennor. Mest 6B just för att få den riktigt svart och skuggig. (Lägg märkte till ögonen, skuggan under käken)
Hår är nånting jag hatar att teckna, så jag skulle gärna ägna åtskilliga timmar till åt att fixa håret på den här donnan, men då blir det ju aldrig att jag visar nåt!
Har inte döpt teckningen än... Den får heta kvinna med scarf än så länge :P Medan jag satt och ritade denna så tänkte jag faktiskt att ungefär såhär ser huvudpersonen i Twilight-böckerna (Isabella Swan) ut i mitt huvud :P


Och såhär kan det se ut då Hilmer fått tag i en toarulle :P Haha.  Det här hinner han göra inom loppet av en minut XD

Tjingeling!






Kommentarer
Postat av: Annica

Människor är bland det svåraste man kan teckna, lyckas aldrig själv men du har fått till det riktigt bra.



hoppas du får en trevlig lördag.

2009-03-07 @ 13:45:55
Postat av: I

Vilken fantastisk teckning, man blir ju helt stum...



Hilmer framkallar en annan känsla, en Alfonskänsla ;0)



~I

2009-03-08 @ 20:28:23
Postat av: Fredrik

Tycker faktiskt den såg lite läskig ut! men den var bra, som väntat!

2009-03-08 @ 20:43:03
Postat av: Rebecca

Fin teckning, Cissi! :D Och Hilmer är ju busig men söt nå djävulskt! ^.^

2009-03-08 @ 20:45:19
URL: http://randomcurls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0