Hur behandlas djuren?

Det känns ju inte längre som att man kan lita på att svenskt kött verkligen kommer från välmående omhändertagna djur... Såg precis på TV4 om grisar som trängs o kläms i grymt trånga burar, hängs uppochner i bakbenen och som skållas med kokande vatten INNAN de avlivas. Fyfan alltså. Funderar helt allvarligt på att helt sluta äta griskött. Börjar verkligen må dåligt när man ser sånt där. Men när jag ju är uppväxt med att äta kött är det ju lite svårt att bara sluta abrupt, och det är ju en viktig del i kosten, men det måste ju finnas nåt sätt att ta reda på och kunna köpa kött från djur som man vet behandlas bra!?

Träningen ikväll gick väldigt bra, körde bröst, lite vader och dips. Och nu ska jag gruva mig inför morgondagen, är skitnervös inför showen imorgon, känns inte riktigt som om vi tränat nog. Har ju haft så jäkla lite tid. Men det får gå som det går! Skönt när det är över ;P
Och  en rättelse, skrev fel tid i förra inlägget, showen är 19.00! (inte 18.00)

Godnatt people!



Kommentarer
Postat av: Fredrik

stackars grisar ): säg till när du börjar med bilden! jag är nyfis!

2009-03-17 @ 22:40:28
Postat av: I

Visst är det hemskt, jag blev ju vegetarian efter att Kalla Fakta (för 20 år sedan) visade hur kor behandlades i slaktbilen och i slakteriet. Ingen kan bli oberörd, samma med grisar.



För att inte tala om fåglarna...



Vi människor är grymma :0( Jag är så stolt över att vara vegetarian.



~I

2009-03-18 @ 07:13:18
Postat av: I

Glömde, lycka till med showen!!



~I

2009-03-18 @ 07:13:52
Postat av: Rebecca

Kul med show idag! Det går säkert bra, om ingen nu svimmar av nervositet ;)

2009-03-18 @ 07:24:10
URL: http://randomcurls.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag fixar inte att se sånt..



Lycka till på showen, vilken osis att jag jobbar, annars hade jag kommit o kollat ! :)

2009-03-18 @ 07:54:49
URL: http://jennylundberg.blogg.se/
Postat av: Hanna

2009-03-20 @ 15:26:51
URL: http://ny
Postat av: hanna

Haha jasså ! Och en god en :)

2009-03-20 @ 15:27:19
URL: http://nystis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0