Hilmers upptåg

Jase denna Hilmer, det är tur att han är söt och underbar, för när han gör som han gjorde imorse så måste jag koncentrera mig noga på att inte lägga ut han på blocket!!!
Tills idag så har Hilmer rivit ner en blomma, och en av mina favoritlampor från IKEA ("Smärt"), han knallar ju att klättra i mina gardiner, riva sönder toarullen mm... Och så imorse när jag stiger upp, så är Hilmer så gullig och myser en massa med mig, och då tänker jag ju såklart att huuuur kan jag vara arg på denna krabat? Men så ska jag på toa, märker inget konstigt först. Men när jag ska ta fram toapapper (vi har rullarna numera i en typ av låda så att Hilmer inte ska komma åt dem) så har Hilmer tagit sig in i lådan och massakerat VARENDA EN av toarullarna, fastän de var i ett paket!!! Det är papper överallt, och rullarna är helt oanvändbara, för han har klöst igenom hela rullarna så man får bara fram små små bitar.
Andas tänker jag, medan jag försöker komma på ett ställe vi kan ha framtida rullar, eftersom hilmer tydligen kan ta sig ÖVERALLT!

När jag städat undan allt papper så ska jag göra mig lite frukost. Hilmer har hittat en leksak som han springer runt med, skönt att någonting distraherar honom tänker jag! När jag satt mig ner vid datorn för att äta min frukost och börja blogga så hör jag hur det låter lite konstigt bakom mig. Jag tänker att han är väl i fönstret där han inte får vara, så jag vänder mig om redo med vatten-spray-flaskan. Då hänger Hilmer högst upp på mina vardagsrumsgardiner, glider neråt och jag hör hur hans klor skär genom tyget... Med hjärtat i halsen rusar jag fram för att ta ner honom, men han hinner släppa taget, ramlar ner och tar med sig min älskade svärmorstunga ner i golvet. KRASCH!!!
Jag väckte säkert några grannar i mitt förtvivlade tjut, svärmorstungan är den blomma jag varit riktigt rädd att han ska riva ner. Blomman klarar sig väl hyfsat, några stjälkar är avbrutna, krukan totalförstörd. Jag tror att sen vi flyttade hit har det gått sönder säkert tio krukor! Innan Hilmer kom var det Benjamin som var duktig på att riva ner blommor...
Måsteköpa en ny kruka nu till svärmorstungan, och får väl köpa några krukor att ha i reserv ;P

Idag ska jag träffa min gamla klasskompis Emma Ö, vi ska käka på Café Storgatan och snacka som vanligt ;) Ska bli kul. Nu ska jag ta hand om sjuklingen Benjamin, han tog nog över min sjukdom :P Skriver mer sen idag!



Här ser Hilmer minsann oskyldig ut...


Kommentarer
Postat av: Malin G

Hahaha, nej men fy baddare så han uppför sig?

Men som sagt så fort hans mamma får tillfälle river hon sönder toarullarna, ALLIHOP & i mini mini bitar som knappt går att sopa upp, suck!!

Tur e att man älskar dem.. =)

2009-03-04 @ 11:38:06
URL: http://mammamalinsvardag.blogg.se/
Postat av: Cornelia

Hahaha så jäkla galen han är XD

2009-03-04 @ 13:17:59
URL: http://kornelijah.blogg.se/
Postat av: Karin

Ja vi har sjukt kul :D Jo det var himla spännande, men var inte så nervös faktiskt :) Nu känner man sig ganska hemma här också :) Haha vilken tokig katt ni skaffat er ;) Hur mår Effie? :D Kram!

2009-03-04 @ 23:08:39
URL: http://dublincalling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0