Hembakat är bäst!



Jag älskar bröd, det vet nog alla som känner mig. Och det allra bästa brödet är ju hembakat! Så fort jag kom hem idag så började jag baka bröd, samma småfrallor jag visat tidigare men med aningen justeringar... :)

1 pkt jäst
5 dl mjölk
1 msk olja
1 1/2 tsk salt
14-15 dl valfritt mjöl

Sådär ser original receptet ut, väldigt enkla men goda. Vad jag gjorde var att använda kanske 7-8 dl vetemjöl och sen dryga ut med havregryn, müsli med torkad frukt, linfrön och russin! Så de blev väldigt matiga och ju mkt grova och nyttiga!
När jag ändå var i farten så gjorde jag köttfärs o morots-biffar till middag. Jättegott var det, är mumma att sätta morötter i allting :D Och när det är nybakat bröd till maten klagar man ju inte!

Snart ska jag traska iväg till gymet, Benjamin ska nämligen vila idag så jag blir själv. Ska springa ett tag och så träna ben. Sen så hämtar Benjamin mig och så ska vi iväg och gratta Chrille som fyller 21 år imorgon! :D
Och senare ikväll blir det till att plugga, har prov i ma C imorgon!! Good god, wish me luck!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Goda bröden ser ut ! :)



en rättelse bara, Chrille fyller 22 år ;P

Hjälp vad gammla vi börjar vara..Redan 22 :)

Ajja, Ses snart!

2009-03-25 @ 18:03:03
URL: http://jennylundberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0