Luleå-tripp!

Det var nära att våran tripp inte blev av, stackars lilla Zingo (Chrille o Jennys hund) hade farit till vetirinären för att få sitt ett-årsvaccin och allt hade verkat bra. Men efter några timmar hemma så hade Zingo helt plötsligt legat helt livlös på golvet, han hade fått en allergisk reaktion på vaccinet! Så det blev ju full fart mot akuten för stackars Zingo. Han fick i alla fall fara hem samma dag och de sa att han skulle bli återställd. Men han var ju såklart trött och utsliten, och Jenny fick vara med honom hela tiden och hålla koll så att han inte fick nåt återfall. Men på morgonen igår då så mådde Zingo mycket bättre och busade till och med! Så Jenny vågade lämna honom hos sina föräldrar.

Halv tolv blev vi hämtade av Chrille o Jenny och så bar det av mot Luleå. Vi gjorde stan först, tittade runt i lite affärer och så for vi och åt på Waldorfs, mm gott =) Så på vägen mot storheden stannade vi till på elgiganten och dollarstore. Det vart som vanligt ett storpack sockar för Benjamin på dollar, fastän jag hatar dem för de blir aldrig rena! ;)
Sen på storheden så gick vi runt på lite olika affärer, chrille skulle hitta sig en filmkamera, och jag och jenny var väl mer sugna på inredning så vi höll oss på det området ;) Men jag började bli himla otålig, för jag hittade inga bra gardiner nånstans! Vi hade typ köpt nada, lite skurmedel (woho vad kul) på dollar.
Fast pengarna har sin väg i alla fall. Väl inne på ICA maxi så brann ju pengarna upp i fickan, vi hittade både det ena och det andra och en massa mat! Benjamin köpte en till gitarr till Guitar-hero =) Och sen såg jag dem, gardinerna jag ville ha, helt perfekta! Vad tror ni Benjamin sa??? "NÄ inte DOM!" Jag höll på att strypa karln. Precis innan hade han irriterat sagt då jag frågat honom om gardinerna att jag fick välja och han det säkert blev bra, han brydde sig ICKET. Vad är det med karlar? Jag struntade blankt i honom och sa att han skulle minsann få se så snyggt det skulle bli, och det var mina pengar. Vad tror ni händer då vi kommer hem och jag sätter upp gardinerna... Han var tvungen erkänna att det ju blev gode snyggt =) Nog vet jag ;)




Här har vi svärmorstungan i fönstret bredvid gardinerna. Mönstrena på gardinerna är i sammet, jätteläckert! Och så tog jag mina tunna gråa gardiner och hängde bakom.

Det var i alla fall en jätte trevlig dag i Luleå. Vi skippade bion, var så trötta efter allt handlande så vi bestämde oss för att se en film hos Chrille o Jenny istället. Men först så måste vi ju bära upp alla saker ;) Hehe.
Sen lämnade Benjamin av mig hos Jenny då han o Chrille skulle träna. Och vi bestämde oss för att göra en liten surprise för grabbarna. Vi började laga värsta gourmé middagen ;) Hemmagjorda potatisklyftor i ugn med lök, paprika och morötter, marinerade fläskkotletter, en god sallad och vitlöksbröd =)
Fast våran tidberäkning var väl inte lika bra, maten vart klar typ nio, halv tio så det blev lite sen middag! Men gott var det, jag höll på att äta ihjäl mig =) Bra jobbat, Jenny och mig!

Och nu har jag en liten surprise!



Vad tycker ni om denna sköna krabat? Han ska troligtvis flytta hem till oss om någon vecka! Lilla Hilmer! Gulligt va?
Vi måste få honom att komma överens med Effie, som också ska flytta hit snart igen (hon har varit hos mamma o pappa ett tag nu) Jag ska inte ge mig, Effie ska acceptera denna kisse!

Nu så håller tvättmaskinen på att tvätta sin första tvätt! (tom då, den måste ju tvättas ur en gång) Och sen, då jäklar ska jag tvätta! Tack Kenneth för hjälpen med installationen! =)

Det blev ett lååååångt inlägg idag, om ni orkade läsa hela kan ni ju gärna lämna en kommentar! =)







Kommentarer
Postat av: Jenny

klart jag orkade läsa allt ! ;) Söt lilla helmer är !! Zingo ser framemot en till lekkamrat ! :)

Gardinerna där är jätte fina, funderar på att sätta upp mina sånna i vardagsrummet men vill ha vita frans eller hel vita gardiner bakom o då måste jag ju köpa de ;)

Tack för en trevlig gårdag o god mat ;)



2009-01-11 @ 14:30:22
URL: http://jennylundberg.blogg.se/
Postat av: l

Grattis till Hilmer, vad himla roligt för er med en ny liten katt. Klart det kommer att bli bra mellan Effie och Hilmer, de behöver bara få lite tid.



Snygga gardiner, läckert med sammet och svart som jag ju gillar!



Skönt att ni kan tvätta uppe nu, hoppas den kommer att fungera nu :0)



~I

2009-01-11 @ 14:35:44
Postat av: Kattcentralen

Mycket fin katt, sötare än Benjamin och bättre klös! Fin investering!

2009-01-11 @ 14:54:34
Postat av: Malin!!

Men ooo lill älsklingen e ju på en till blogg, Hilmer, han kommer blir den bästa prins Effie kan få ;-)

vart har du hittat sånna gardiner på butik?? ja har sett sånna i kataloger men inte orkat beställa.. ja har ju samma kuddar i min soffa o vill ha i mitt v-rum jue!! =D

2009-01-11 @ 16:16:32
URL: http://mammamalinsvardag.blogg.se/
Postat av: mamma B-M

kommer du ihåg vad som hände lille Jock vid mötet med effi ? Han har ett jack i örat än . Jättesöt kisse men jag tvivlar att våran gamla effi tycker desamma .

supersnygga gardiner !

2009-01-11 @ 22:17:45
Postat av: Emma

Åh, vilken söt katt! Jag vill också ha en ju ^^

2009-01-12 @ 08:36:32
URL: http://whenyoubelieveit.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Vilket gullig! :D Måste våldgästa er och mysa med kissen då han kommit hem till er ^.^

2009-01-13 @ 15:17:37
URL: http://randomcurls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0