Dagen idag


                                    

Vårat fina zink lykthus får illustrera detta inlägg!

Idag tog jag en sovmorgon och arbetade hemma med kulturhistorian istället, jag tog mig helt enkelt inte upp imorse! Men det är som lugnt eftersom vi jobbar i princip helt självständigt med historian nu så vi får arbeta hemma om vi har lust.
Så efter jag gjort lite skolarbete så tog jag mig tid att göra en ordentlig frukost, jag stekte ägg som jag åt med fullkornslimpa och mjölk, mm :)
Hilmer var på riktigt kaos humör, och jag fick säga åt honom åskilliga gånger att INTE vara på fönsterbrädan och klösa i blommorna. Och vad händer då när jag precis är påväg ut genom dörren? Jag hör världens BRAK, och jo, nog rev han ner hela blomman, både inner och ytterkrukan går i tusentals bitar och det flyger jord över hela golvet och soffan. Lagomt roligt. Han blev väldigt skamsen och gav mig blicken "men mamma, jag skulle bara..." och så gömde han sig under soffan. Så det var ju bara att börja dammsuga och plocka skärvor, blev lagom stressigt och jag hann precis till idrotten.
På idrotten hade vi boxersize, o satans så kul det var! Jag kände att mina gamla karate-vanor väcktes i mig igen, hehe. (jag tränade karate förut i ca 4-5år) Så himla roligt att boxas o sparkas till musik ;)

Efter skolan så kom Emma Öberg (en gammal klasskompis) och följde hem till läggan och hälsade på Hilmer :) Sen så gick vi till Café storgatan och käkade och pratade en massa. Det blev även efterrätt o kaffe, hehe. Mycket trevligt var det! Sen följde hon mig en snabbis på konsum då jag skulle köpa ett hårspray. Kul att hålla kontakten med sina kompisar som man inte längre går skola med. Emma har nämligen börjat i Piteå nu.

När jag kom hem så pratade jag med Benjamin som hade varit hos läkaren i Piteå idag. Tur så var det ingenting med hjärtat, utan ett revben hade typ hängt upp sig snett, och låg då och spände och tryckte över bröstet. Gick ju inte att göra så mycket åt, men jag ska typ hjälpa att massera och trycka på ryggen så ska det nog gå till sig med tiden.
Sen kom Ingrid o Kenneth upp och hälsade på en stund, och Hilmer var tokigt busig såklart!

För en stund sedan for Chrille o Jenny hem, som hade med sig Zingo hit, för att se hur han o Hilmer gick ihop. Hilmer var alldeles för rädd än och fräste väldigt mycket åt Zingo, som inte fick komma nära. Tror nog att Hilmer är lite för liten än. Han är ju van hundar, han kommer från en familj med hund men är ju inte helt säker än. Men vi ska knoga och låta dom träffa varandra ibland, och kanske då Hilmer är lite äldre.

Nu så ska jag hämta upp sängkläderna från torktumlaren!






Kommentarer
Postat av: Malin!!

Men pussgurka va söt han är!!!

Ja här hemma har oxå en blomkruka gått sönder så ja känner igen den där "men mamma..." hihi, men de var en ful gammal en som stod på övervåningen, så de gjorde inte alls spec mkt! =)

2009-01-28 @ 21:53:53
URL: http://mammamalinsvardag.blogg.se/
Postat av: I

Se där, han äter nu den ligga huliganen när han inte har mig att anfalla :0)



~I

2009-01-28 @ 22:06:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0