Dag nr 2

Andra dagen på året! Idag har vi varit lite mer alerta, vi tog oss ut och handlade, första gången på länge. Kylen, skafferiet och frysen gapade tomma :P Så lagade vi mat för första gången på ett tag me, haha. Sen så kom Robin och Maria på besök och vi spelade lite spel och hade det trevligt.

Jag har inte köpt några kläder än på rean! Måste få mig lite nytt :P Men vi ska ju till IKEA också, man har ju inte obegränsat med pengar!
Kanske jag tar mig en buss in till Piteå imorgon, Benjamin lät inte så sugen på att fara så. Vi får väl se.
 


Jag fick tre röda margrethe-skålar av mamma o pappa i julklapp =D Efterlängtade, jag tror mamma tyckte jag tjatade lite.? ;) Äntligen har jag nåra bra bunkar o baka i, istället för mjukplast-äcklena från rusta jag använt ett bra tag. Och så fick jag ju en matberedare också, så jag kan baka o laga mat ännu mer =D
Jag tror jag varit extra snäll iår, fick så mycket fint i julklapp. Fick någonting helt oväntat men mycket uppskattat av mamma o pappa, en skitsnygg två-delad skoterdress!!! Nu får ni se upp där i snön, nu har jag förarbevis och skoter-uniform, hehe ;)
Sen fick jag en massa målar-grejer; ett staffli, penslar, färg, målarduk. Presentkort på klippet fick jag också, ett underställ, mysiga sockar, ett halsband o säkert mer som jag inte kommer på nu :P.   Av Kenneth o Ingrid fick jag två skitsnygga ljus-lyktor (ni får se bild när jag möblerat om och gjort fint efter IKEA) och en personlig almanacka.

Benjamin fick jättemycket fint till läggan av sina föräldrar, hans mamma har ju så bra öga för sånt ;) Bland annat fina kökshanddukar, disktrasor, ett zink-hus, postlådan som jag visat, yankee candle mm. (Ni får se foton sen) Kläder fick han, o han fick en dammsugare också =D Välbehövt, men synd var de ju att vi inte fick igång den !!! Så vi måste byta den.
Av mina föräldrar fick han en stekpanna som vi behövde jättemycket för våran gamla var helt slut, han fick en skoterluva och en servett-hållare =) Jag tror min pappa försöker ge oss en vink att vi ska köpa skoter, hehe ;)

Nu blev de mycket skrivande ;O

Ska göra Benjamin sällskap i soffan nu, tjingeling!


Kommentarer
Postat av: Emma

Okej, synd! Men vi hinner hitta på nåt nån annan gång :) Kul med ikea! Jag skulle också behöva fara dit ^^

Joo, men det har varit jättebra! Har inte gjort så mkt, men det har varit bra ändå :) Själv? :D





2009-01-02 @ 23:19:26
URL: http://whenyoubelieveit.blogg.se/
Postat av: I

Jag vill också ha sådana fina skålar, de är ju verkligen klassiker som håller. Både snygga och praktiska.



~I

2009-01-03 @ 09:21:35
Postat av: Malin!!

Helluu, klart vi ska komma o lira, sen blir det singstar här hemma hehe, Flisans PS skulle komma i veckan, de va nämligen skickat!! =D

nu ska ja he mig i fyllan ikväll, så de blir nog inge GH imorron iaf.. haha!

Krams Mallan

2009-01-05 @ 16:13:24
URL: http://mammamalinsvardag.blogg.se/
Postat av: Malin!!

förresten glömde säga. vår kikkepojke ska heta Wilmer =)

2009-01-05 @ 16:13:56
URL: http://mammamalinsvardag.blogg.se/
Postat av: Malin!!

KISSEPOJKE =D

2009-01-05 @ 16:14:14
URL: http://mammamalinsvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0