Tema-dag bild

Idag har min klass haft bildlektion hela dagen.  8.10 till 16.20. Det var jätteroligt och vi fick en massa uppgifter att ha klara till nästa tema-dag om en månad. Vi har planerat in sådana dagar ungefär en gång i månaden för vi tycker att tre timmar bild i veckan är för lite, och det tycker våran lärare också men det har bara inte passat i schemat.
Så nu har jag en massa bild hemläxa =) Vi ska göra:
2 exakta porträtt i valfri teknik
2 abstrakta porträtt som utrycker en känsla i valfri teknik
En stor akvarellmålning med religiös anknytning
Tre olika målningar där man jobbar med samma form i olika oväntade sammanhang
Tre likadana motiv men med olika färgtoner
Akvarell där man jobbar med bara 1-2 färger

Det är rätt så mkt eller hur? =) Idag hann jag göra 1 exakt porträtt i blyerts och en av formerna. Jag gjorde ett enkelt fisk-skelett som hänger fastspikad på en utedass-dörr ;) Det var en liten utmaning, men det blev rätt häftigt.

Är ni snälla kanske jag lägger ut nån bild på nån skapelse, men jag har lite svårt med att någonsin bli nöjd! Det är alltid nåt som ska fixas till så jag blir aldrig riktigt klar :P

mvh Cecilia


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Men dina blev ju jättefina tycker jag! :D

2008-09-25 @ 13:33:11
URL: http://randomcurls.blogg.se/
Postat av: I

Om jag känner dig rätt blev dom med säkerhet superfina!! Du är så duktig.



~I

2008-09-25 @ 14:20:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0