Blåbär i stora lass!

I söndags var jag och plockade blåbär med mamma!



Det blev ca 3-4 liter =) Himla duktig jag var.
Jag ääälskar blåbär, och det är ju inte sämre att de är jättenyttiga! Så nu blir de att frysa ner och äta till gröt och fil osv, men såklart var jag ju tvungen att baka av en del!

Blåbärsbullar blev det, eller egentligen är de ju inte bullar de är mer som "pajer" men de är gjorda på klassisk bulldeg.





Visst ser de mumsiga ut? =) Jag har hållt på ända sedan jag kom hem från skolan 16.20 :P

Svaret på förra inlägget är ju såklart Effie! Min alldeles egna lilla burma-katt =)
Hon har bott i stugan hela sommaren men nu blev det dags att flytta hem :)

Mvh Cecilia

Kommentarer
Postat av: B och K

Vi skulle mer än gärna ha blåbärsbullarna här i kojan nu, Dom ser supergoda ut. Lova att spara några till jag kommer hem.

2008-09-01 @ 21:07:01
Postat av: I

Yummy!! Känner doften ändå hit...



~I

2008-09-01 @ 22:31:44
Postat av: Maria

Åhh vad gott. Har du receptet på dom?

2008-09-06 @ 10:21:22
URL: http://mariaochhenrik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0