En händelserik onsdag

Idag fick jag reda på det hårda sättet att jag nog fortfarande är gode så förkyld och inte riktigt redo för att träna än!
Var med på idrotten idag för jag kände mig alldeles frisk nog för det. Men efter ungefär halva uppvärmningen då vi hoppat en jäkla massa hopprep och sprungit runt i salen så började min hals göra väldigt ont och det som rev i den. (som när man antränger sig utomhus när det är jättekallt) Så då tänkte jag att jag skulle fortsätta i lite lugnare tempo. Men då vi höll på med några styrkeövningar så började jag känna ett väldigt obehagligt tryck över bröstet. I början var det som bara lite obehagligt och jag försökte liksom "svälja ner" det, men tillslut började det göra riktigt riktigt ont och jag började få väldigt svårt att andas. Jag kunde inte ens prata och tillslut märkte min klasskompis att det var något fel så hon ropade på idrottsläraren. Jag var som i panik eftersom jag hade så svårt att andas så idrottsläraren lugnade ner mig och hjälpte mig med andningen. Fick ligga på golvet ett bra tag och andas ljupa andetag tills trycket släppte. Riktigt obehagligt var det!
Så jag måste nog vila ett bra tag till, har kanske tränat på gymmet fast jag inte borde :P Känner mig faktiskt sämre efter dagens händelse, hostar väldigt mycket och förkylningen känns värre. Håhåjaja. 

Idag var också första gången vi skulle ge Effie medicin. Det gick väl inte sådär jättebra! Benjamin fick hålla fast henne för alla krafter medan jag förgäves försökte få in lite kräm i munnen på henne. Så hon skruvade på sig och stretade emot! De mesta for nog utanför, hon uppskattade verkligen inte våra försök till att få henne frisk! Så fort hon fick litegrann i munnen så gjorde hon värsta grimasen och räckte ut tungan som ett barn och försökte nästan som spotta ut det.

Vera kom och hälsade på idag! Hon är en gammal klasskompis till mig (vi gick 5-9 med varann). Nu går hon gymnasiet i Piteå, och vi försöker som hålla kontakten och träffas då och då. Det var iaf trevligt att träffa hon =)

En händelserik dag!






 

Kommentarer
Postat av: I

Du, det låter som ansträngningsastma. Det är inte helt ovanligt när man blir förkyld även om man inte har vanlig astma. Benjamin har ju haft det och han fick ett Bricanylspray att ha i väskan. Man vet ju aldrig när det slår till nästa gång. Gå till Kjell på Björnen så får du hjälp och slipper oroa dig att hamna i samma situation igen.



Hörde om Effies protester ;0)



~I

2008-10-15 @ 20:43:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0