Det skulle bli strålande...

... om jag fick ha dessa saker hos oss under julen :) Vi äger ju nada, noll, zero julpynt ;)


Skitasnygg ljusstake som skulle passa som en smäck i köksfönstret :)


Och den röda duken på vardagsrumsbordet :)



Också den där söta löparen med tomtarna på köksbordet :)
Allt detta är från Halens, kolla in deras jättefina julpynt :D

Idag slutade jag tidigare än jag brukar, skööönt ! Har så lite tid nu till annat än skolan så det var skönt att komma hem i god tid :)
Lill-Effie har varit hos vetrinären idag. Hon blev nedsövd och så tog de några prover på henne. Det visade sig att hon hade urinvägsinfektion! Så nu har hon fått en medicin (en typ av pasta man ska he i munnen på henne) och nytt bra foder. Hon var så söt när hon kom hem, hon va fortfarande groggy från nedsövningen. Men hon gick direkt ut ur buren och tänkte gå en sväng fast de sluta me att hon sjönk ihop i en hög på golvet. Sen så låg hon där, lääänge. Och när jag skulle tillbaka till skolan så försökte jag få henne att gå en sväng men hon vingla då fram som en annan fyllis.
Vetrinären tyckte också att Effie var lite överviktig (!!) Jag som tycker hon är så liten! Så vi har i alla fall fått en speciell mått-mugg som vi ska mäta foder i, och det är allt hon får på en dag. Hon måste gå ner nästan ett halvt kilo.

Men nu ska jag ta mig lite mat! Och sen måst jag plugga (suck)



Kommentarer
Postat av: I

Du ska se att det blir bättre nu med medikamenterna till lill Effie. Jag tycker ju också hon är SÅ liten...



~I

2008-10-14 @ 18:12:43
Postat av: Rebecca

Effie är ju bara en liten plutt ! Och lätt som en fjäder känns det som. Men det blir nog bra med henne nu då hon får medicin. Krya på dig, Effie! :)

2008-10-14 @ 19:27:25
URL: http://randomcurls.blogg.se/
Postat av: I

Svar: Jag tänkte på det jag med. Både rött och grått är ju klassiska färger.



~I

2008-10-14 @ 21:57:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0