En vecka till första advent...

Till veckan så kör vi äntligen igång med julförberedelserna! Vi ska lussebaka, baka pepparkakor och pynta en massa =) Det ska bli så roligt. Benjamin jobbar ju hemma i veckan till min stora glädje! Och nästa vecka åker vi iväg till Göteborg! Det är bara roliga saker på g ;)

Idag sov vi farligt länge, till tolv! :O Vi som brukar vara så alerta. Men men, man måste få lata sig nån dag också. Idag har vi typ handlat o myst, och nu åkte Benne iväg till gymmet, jag ska vila från träningen idag, kände mig inte sådär hundra procent. Och då funkar de ju it så bra! Kanske blir en promenad sen eller nå.

När vi var och handlade idag så köpte jag ingredienser till julbakningen, och nu i skrivande stund kom jag ju på att jag glömde saffran! Attans. Måste komma ihåg att köpa det innan onsdag. Och så köpte vi glögg, mandlar, valnötter, allt såntdär juligt. Och så sprang jag in på Ica och köpte det efterlängtade glögg-setet jag velat ha så länge. Jättesöta små koppar med tillhörande fat. Men först så trodde jag de var slut! Det stod endast några udda koppar framme och så stod det 10 kr /fat med mugg. Shit tänkte jag. Jag skulle ju ha en hel kartong med åtta par. Men då gjorde jag nåt man kanske inte ska göra. Såg några kartonger under bordet, o jag tog fram en sån och rev upp den för att se om det var några muggar där i, och det var det! Hehe. Så jag tog glatt med mig den kartongen hem =) Man ska inte ge sig.



Titta så söta ! :)

Nu ska jag träna lite tvärflöjt!
Godkväll!


Kommentarer
Postat av: Malin!!

Shit gud va fina koppar, ja tror jag har minst 3 olika set, o nu har ja hittat ett jag vill ha inne på Öberg´s. hihi.. men ja måste ge mig, man kan ju fan inte spara på glöggset...eller?? ;)



Iaf så har vi just nu fått 2 små kissebarn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! KL 19 kom den första, mörkgrå-tigrerad o vita tassar o vitt bröst, jätte vacker, o nu kl 21.30 kom nästa, men va så svårt se vad för teckning, men väldigt lik den första, den va ju så blöt så jag såg inte..

Mamman va mkt trött o en massa blod så ja lämnade henne efter jag erbjudit henne vatten.. Ska kika till dem sen...

Fatta va myyyys!!!!! =)=)=)=)=)=)



Krams Mallan

2008-11-23 @ 21:43:15
URL: http://mammamalinsvardag.blogg.se/
Postat av: I

Fel fel fel!! Håll i er nu, 3800 steg när jag kommer till jobbet lite drygt oftast. Men så är jag också redan helt slut innan jag kommit så långt... Det är helt klart den tiden på dagen då jag rör mig mest. Hur många steg ska man gå under en dag?



Superfina glöggkoppar, bra att ni rustat er med mandel och sådan inför kommande advent.



~I

2008-11-24 @ 18:24:40
Postat av: Anna B

Kopparna var otroligt fina! Kram anna

2008-11-24 @ 21:36:26
URL: http://skrivanne.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0