Kalasdag!

Tyvärr har jag inte tänkt berätta så mycket om kalaset idag, för det ska Benjamin få göra själv imorgon! =) Han orkade inte göra det ikväll, han var så trött. Men då kan jag ju skriva nåt litet istället.
Han fick iaf en massa fina presenter som han får visa imorgon då. Min present blev han iaf jätteglad av :) Det var ju bra! Haha.



Sådär ser min fot ut nu iaf, svullnaden har gått ner ganska så mycket, den går som runt hela fotleden typ. Däremot har den blivit mycket mer blå/lila än vad den var. Kan då stödja mycket bra på den nu, ska nog lägga kryckorna på hyllan! Haha. Den gör inte ont om jag belastar rakt på den, det är om jag far lite snett som det gör ont. Är egentligen mest öm. Så himla skönt att de inte vart nå värre, till veckan är jag nog tillbaks på banan igen, hehe! Vill träna ju!

Vill bara nämna att idag var det exakt ett år sedan Benjamins arbetsplatsolycka, då han föll 10 meter fritt fall. Personkorgen han stod i lossnade, så han föll fritt och landade på korgen. Som ett mirakel levde han, han slog av lårbenet och fick en trasig höft. Han fick opererat in en aluminium-pinne i benet och några skruvar som han än har kvar. Återhämtningen har varit lång och smärtsam, men han är en envis grabb som inte ger upp!
Det var minsann en ängel som vakade över honom den dagen, så mycket värre det kunnat gå!
Man ska aldrig glömma hur lätt och otroligt snabbt någon kan ryckas ur ens liv. Efter telefonsamtalet jag fick den dagen så finns den tanken alltid hos mig, man ska uppskatta livet och de man har omkring sig!

Godnatt Sverige!


Kommentarer
Postat av: I

Men oj, din fot ser inte så fin ut. Stackare!!



~Livet i byn

2008-11-08 @ 10:31:16
Postat av: Rebecca

Vad bra att foten blir bättre! Nu går du snart lika snabbt som oss igen ;)

2008-11-08 @ 16:29:18
URL: http://randomcurls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0