Fruktberg, klet och nattbio

Ja jag tycker att min rubrik sammanfattar gårdagens kvällsbestyr rätt bra! Men ni ska ändå få en lite utförligare beskrivning, hehe ;)
Rebecca och Emma plingade på kring tjugo i nio. Då fick jag ta och visa runt Emma i läggan först, för hon hade aldrig vart här förut. Sen tar Rebecca glatt fram en jättesöt liten plåtask med "Hello Kitty" på och säger "jag har med mig en nybakad chokladkaka som vi kan ha till frukten!" Mmm säger jag, och så öppnar hon burken och jag säger "Vad är det där för klet?" HAHA. Men det var då banne mig det godaste chokladklet jag smakat!

Rebecca hävdar att den varit i ugnen ;) Hihi.





Sen tar jag och skär upp lite frukt medan vi tjattrar på i köket. (Tänk på att Benjamin var hemma hela tiden, stackarn. Han har nog sår i öronen, hihi)



Det är färsk ananas, äpplen och mandarinklyftor =) Passade jättebra till chokladkletet, hehe. Vi åt i alla fall ihjäl oss, det är sant. Eller så skrattade vi ihjäl oss, jag vet inte, Höm.
Vi började sakna Hanna där kring tio och vi anade att hon hade lite "cold feet" inför filmen, hehe. Så vi ringde henne och hon sa "jaaaaaa jag kommer då!" Woho. Jag tror inte hon ångrade sig för vi fick oss ett par rejäla goda skratt åt typ, vatten. Hahahaa. Vi var typ övertrötta och Hanna betraktade oss ur en helt annan synvinkel, hon hade fan sovit i tre timmar innan. 
Jag tror det hela började med att jag stoppade handen i vattenkannan, sen gick det bara inte att sluta skratta, och det gjorde ju inte saken bättre att Rebecca lekte fontän. Haha.
Och tack vare Emma fick jag premiärpoppa popcorn i våran micro, =) De blev peeerfecto. Så vi käkade en massa popcorn också, på allt klet och frukt. Och sen är det ju inte så bra att asgarva samtidigt som man käkar popcorn, det fastnade nog sammanlagt tio majsskal i min hals, uäh. "Fiskben i halsen"
Vi hade typ tänkt spela wii och allt möjligt men vi hade så jäkla kul i köket så det blev en helkväll med typ prat o skratt, men det är ju supertrevligt. Man kan roa sig utan elektronik, ha!
Kring tolv började vi traska iväg i kylan mot bion. Såklart hade vi hunnit diskutera en massa creepy saker som skulle kunna hända, så det gjorde inte stackars Hanna mindre nervös ;) naaw. Hon och Emma försökte liksom hela tiden övertyga varandra om vem som var värst på att se skräckfilm, hehe =)
När vi väl kom fram var ju såklart dörrarna låsta, så vi fick stå och huttra i kylan. Men Morgan och Linus joinade oss efter en stund. Vi bildade kedja som förhoppningsvis skulle höja temperaturen och ta oss in utan att bli mosade. Det var en massa folk där utanför, men de flesta bestod av personer som kom ut från puben bredvid.
De öppnade fasen inte dörrarna förrän typ fem över halv, och filmen skulle börja halv. Hmpf. Vi tog oss iaf in utan problem, tog en bra plats och Hanna insisterade på att sitta i mitten av oss och med minst en av killarna bredvid sig. hihi.
Såklart satt de några idioter bakom oss som levde om hela tiden. Men men. Filmen hette iaf Barnhemmet och var gode så bra, men inte riktigt så läskig som jag trodde. Som Morgan sa, en mysfilm. Den hade en väldigt bra handling, det brukar inte skräckfilmer ha. Men nog satt jag ändå på helspänn hela tiden, jag tror jag såg typ förstenad ut eller nåt. Mössan höll jag halvt för ansiktet och blicken stadigt fäst på filmduken, helt still. Åsså Morgan bredvid mig typ bäddade ner sig i sin jacka och typ halvsov, jag fick knalla och stöta i han och fråga saker om filmen, bara för att vara säker på att han var uppmärksam, hehe ;)
Jag hörde minsann några skrik från vänstersidan om mig där Emma, Hanna och Linus satt, hihi. Rebecca satt precis bredvid mig till vänster och hon hade knäna uppdragna under hela filmen så hon fick typ ett mysigt tält av sin kappa =)
Trevlig kväll tjejjor och pojkar! Och minsann så ska vi tjejer vaka inom en snar framtid! Jag tror vi kan klara det galant, så mycket som vi garvar =D




Kommentarer
Postat av: Hanna

hähä, "fiskben i halsen". jäkligt klockren kväll!

2008-11-16 @ 16:25:33
Postat av: Emma

Det var grymt kul! :D Måste göras fler gånger ;D CO hajg tror faktiskt att jag skrek mest av alla oss under filmen xP

2008-11-16 @ 20:55:37
URL: http://emmakarlssooon.blogg.se/
Postat av: I

Nää, den ser då inte ut att ha varit i ugnen ha-ha!!



~I

2008-11-17 @ 09:46:22
Postat av: Rebecca

Det var grymt roligt! Tack för en fin kväll alla :D

2008-11-18 @ 14:18:14
URL: http://randomcurls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0