En orastlös dag

Idag tänkte jag att näe, det ska inte bli en rastlös ensam dag då jag bara går runt och undrar. For till skolan halv elva för att göra matteprov, vilket gick skapligt. Bättre än jag trodde, men ändå inte så bra som jag ville. Sedan gick jag och Emma (som också gjorde matteprovet) till matsalen och åt. Vi joinade sedan SP-gänget som satt och diskuterade diverse saker, det blev en rätt så rolig och vild pratstund, hehe.
Klockan tjugo över ett så visades det en skolbio, så vi pallrade iväg till Forum där vi mötte upp Hanna och Rebecca som stod utanför och huttrade. Då tänkte jag att det är tur jag har mina klasskompisar, tänker inga rastösa tankar då jag är med dem.
Filmen var en av de bästa jag sett på länge, "Patrik 1,5" hette den. Handlar om ett homosexuellt gift par (män) som ska adoptera en liten pojke på ett o ett halvt år vid namn Patrik, tror de ja. Det är i själva verket en laglös tonåring på 15 år. Som hatar bögar. Hm. Det är en jättehärlig, varm och rolig film som väcker många känslor. Rekommenderar varmt! Dock så trodde jag då att man skulle slippa omogna idioter när man gick gymnasiet, suck. Tror ni inte då att så fort männen i filmen så mycket som nuddade i varandra så skreks det "bögjävlar" "fyfan vad äckligt" "uuuuuuh" "krääääääks" med mera. ÅÅÅÅÅH JAG BLIR SÅ ARG!!! Går det inte att vidga sin syn bara en liten bit utanför sin egen radie!!??!!?? Och om man nu tycker det är så himla äckligt, håll i alla fall käften om det så man kan få njuta av filmen i lugn och ro.
Och Hanna vill jag märka ut i denna text, hon som ledde våran protest mot homofoberna. Jag citerar: "Säg åt din feta kompis att hålla käften!!!" hon fick svaret: "Men det är ju äckligt". Då svarade hon med ett knytnävslag som löd: "Det är han som är äcklig!" MOHAHAHA.
Historielektionen efter bion bestod av diskussioner om filmen. Det var skönt att få ut lite av sina frustrationer. Men som sagt, toppenfilm!
När skolan var slut så fortsatte min beslutsamhet till att inte ha en rastlös grubbeldag. Jag och Emma Öberg gick till nya cafét och åt. Vi satt o snackade ända tills de stängde :) Det var mycket trevligt, tack Emma =)
Då styrde jag stegen till mamma o pappas lägga, där jag och mamma gick igenom lite julgrejor för att se om det var nå jag kunde ta till vår lägga. =) Det blev nå gardiner, lite tomtar å sånt =) Sen tänkte jag, shit vad ska jag göra då jag kommer hem? Måste göra nåt, måste göra nåt... Så då tänkte jag, jag stickar ett par benvärmare! Fick garn och stickor av mamma åsså var det bara att börja, hehe. Aldrig mer en rastlös dag!



Början till mina benvärmare =) Jag känner mig lite gammal då jag sitter där och stickar, men vadå det är en nyttig lära :)
Men det är bara att inse fakta, hur mycket jag än gör under dagen, så saknar jag Benjamin lika mycket i alla fall.



 

Kommentarer
Postat av: I

Om det nu är till någon tröst så vänjer man sig med åren - att vara ensamen tänker jag på!!



Att sticka är väl inte helt fel, kan bli himla snyggt med benvärmare.



~I

2008-11-12 @ 07:53:07
Postat av: Cornelia

Hoppas dom blir fina när dom e klara ;)

2008-11-12 @ 18:30:54
URL: http://carecrab.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0