En ledig måndag

Benjamin for iväg till landet ingenstans (det är typ där han jobbar, i världens ände) redan igårkväll. Sad sad sad.

Den här måndagen har jag umgåtts med min familj, vi firade pappa som fyller fyrtioåtta imorgon. Jag gjorde hemmagjort potatismos till middagen och så gjorde jag tårtan. Den blev vacker och mumsig. =) Pappa fick en mössa av mig, en sko-tork, sockar och innersulor av mamma och så fick han ett munspel av Rikard.
Duktiga mamma och Rikard som båda har slutat röka! Mamma har inte rökt sen första november, o Rikard slutade strax därefter. Håll ut, ni är duktiga! Är så glad.

Nu är det fasiken bara 16 dar tills vi far iväg till Gbg, woho! Måste ju börja tänka på vad jag ska ha med mig och vilka väskor jag ska ha, höm... Om ni inte visste det älskar jag att packa och jag kommer säkert börja flera dagar i förväg ;)



Den här söta adventsljusstaken köpte jag och Benjamin i helgen. Advent närmar sig ju med stormsteg. Kul att köpa julpynt =) Blir nog en sväng till Piteå snart så vi får köpa typ julgranspynt mm.



Har inga ljus att sätta i den än, men ska införskaffa röda. (Har såklart inte börjat pynta än, det blir väl strax innan första advent)



Kommentarer
Postat av: Malin

Men naaaw hur sjukt fint o gosigt e de inte med alla advent söndagar o julbak, julmiddagar, o för att inte tala om självaste JULTOMTEN!! Han e då förresten min stora kärlek för den som inte visste de, HAHA!

Nej nu ska Malin gå o slagga, för nu verkar hon trött o fnissig.. Ungefär som ni hade det i helgen då ni käka chokladklet, frukt o såg nattbio, myys



Ha de bäst!



Jo förresten, kaffet står fortfarande på uppvärmning, men insåg väl egentligen nu -bäst ta bort de, inte kommer ni ju nu! =D ASG!



Vi får höras, krams Mallan

2008-11-17 @ 20:58:31
URL: http://mammamalinsvardag.blogg.se/
Postat av: I

Jättefin ljusstake, kommer att bli mysig till första advent. Är ju inte allför länge nu innan vi får pynta.



~I

2008-11-18 @ 10:39:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0