Tredje advent!



Tredje ljuset i adventsstaken är tänt! Och jag har en massa att berätta :P

För det första vill jag be om ursäkt för det väldigt tunna bloggandet, men sedan vi kom hem från göteborg har allt varit så jäktigt! Vi har haft en massa att göra hela tiden och då får ju som bloggen hamna lite åt sidan, så är det ju bara!
Fitnessfestivalen har jag lovat Benjamin att han ska få blogga om, så ni får sjå er tills han har tid att blogga! Den stackaren har ju fasiken suttit i traktorn och plogat nästan ända sedan vi kom hem :P

Skolan har väl upptagit mest tid nu, men jag har hunnit med lite andra saker också. Vet inte vart jag ska börja, kan väl starta med i fredags. Dagen började med att jag och mamma åkte till Luleå för jag skulle till tandregleringen. (som vanligt, hrm) Men det var nog den bästa gången hittills, för hon tog bort min gom-tandställning!!! =D Den har jag dragits med länge, typ sen mitten av högstadiet. Woho!!! Rälsen har jag väl lite mindre än ett år kvar av... :P Men mina tänder blir verkligen raka och fina iaf!
Vi passade på att göra lite julklappsinköp när vi ändå var i Luleå. Iår har jag varit riktigt duktig på att hitta klappar tycker jag! Det är ju alltid så svårt. Sen när vi kom hem så lämnade mamma av mig på skolan så jag skulle hinna med sista lektionen (historia).
Den här dagen råkade ju också vara min mamma födelsedag! =) Så jag och Benjamin for och firade mammsen klockan fem, (hon fick josh grobans julskiva av mig) och så åt vi hela familjen på tresco. Mysigt.
Sen så bar det av till konsum för mig, där skulle jag nämligen träffa Emma och Rebecca så vi kunde handla lite gott inför våran vaka =) Det blev en salig blandning, typ morötter, glass, en massa jäkla choklad och frukt. :P
Kvällen/natten/morgonen var jättetrevlig, vi sjöng singstar, bakade, spelade spel, såg film mm. Där kring sex på morgonen så gav jag väl upp först, nybörjare på att vaka som jag är :P Emma o Rebecca tyckte jag hade kämpat tappert så vi la oss och sov allihopa i en hög på sängen, haha. Vi klev upp kring elva,tolv och åt frukost.
Kul tjejjor, göra om någon gång, JA? =)

Så lördagen blev ju inte så himlans lång, utan jag hann vila en stund sen var det bara att göra sig fin inför Western farm! Jag och Benjamin blev bjudna av mina föräldrar på julbord och show där =) Det var jättegod mat och en häftig show, faktiskt så var det Brolles kör från körslaget som uppträdde!
Men stackars Benjamin hade varit ute och plogat från 3 på natten ända till typ tre,fyra på eftermiddagen så han var jättetrött, plus att han skulle ut sen igen på natten efter westernfarm! Så det blev inte en så jättelång kväll, men väldigt trevlig!

Och så idag, jag lät Benjamin sova ut ordentligt, han steg upp kring tre. Så medan han sov så åt jag frukost, såg avsnitten av julkalendern som jag missat och så gjorde jag min prototyp av pepparkakshuset!



Iår ska jag nämligen designa och baka delarna själv! Prototypen fungerade som den skulle =) Det ska vara spröjs på alla fönstrena såklart, men behöver ju bara göra en mall. Men ni fattar säkert.
När Benjamin sen steg upp så for vi och handlade, åt mat och sen var han tvungen ut och jobba en sväng (han lovade att inte vara ute nå länge) Så då bakade jag delarna till pepparkakshuset, och de ser mycket bra ut! Nu återstår det ju bara att sätta ihop dem, vilket ju kan vara lite tricky :P

O herregud det var längesedan jag skrev såhär mycket!



Den här söta krabaten som hänger på dörren köpte jag i luleå för 19 (!) kr. Var så billig så kunde inte motstå. Söt!


Kommentarer
Postat av: I

Jösses så fint det kommer att bli med pepparkakshuset, du är verkligen seriös. Men du är ju en estet också ;0)



Hoppas det blir lite lugnare på jobb´fronten nu när det lugnar ner sig med snön.



~I

2008-12-15 @ 09:53:50
Postat av: Rebecca

Ja, vi måste verkligen göra om det! Fast nästa gång kanske vi sover lite mer? ;P

2008-12-16 @ 14:36:57
URL: http://randomcurls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0