Tisdag, andra dagen i veckan

Cecilia har nu börjat skolan, andra året på den estetiska utbildningen här i älvsbyn. Hennes schema är väl rätt okey förutom att hon slutar sent (halv 5) typ varje dag, Även en massa hål har hon. Hon skall också läsa Matte C som är totalt grekiska för mig. Här får ni ett smakprov ,

Lös denna ekvation:
5x^2 - (2x + 1) (x - 3) = 3(x + 4) (x - 4)  

Ni som vet får gärna skriva svaret i en kommentar =), Svaret kommer i nästa blogginlägg som förmodligen kommer skrivas av Miss Öhlund.

Nu till någonting helt annat som inte rör matte eller skola ett dugg! Nämligen träningen som har börjat gå riktigt bra på sistone, Kan ta i med benen bra utan att det gör ont så mycket, För dom som inte vet fick jag både lårbenet och höften sönderslagen i en arbetsolycka november -07. 
Jag har gjort ganska många personbästa på sistone, Ska testa 130kg i bänkpress näst bröstpass, Jag tränar inte så ofta bänk så det blir intressant och se. klarar jag av det så blir jag väldigt glad,  Förra bröstpasset testade jag lite på 120  och det gick upp hur lätt som helst. Så 130 är inte helt omöjligt.
Tror att träningen har börjat gå så bra har att göra med att jag sköter maten ganska så exemplariskt. Blir oftast kyckling/ris eller alaskapollock/grönsaker. 

Nu till några bilder.
 
Veckan lunchlådor. 2kg kycklingfilee och 2kg ris


Sen nån bild på Annie som låg och vilade med mig idag en stund. hon älskar då hon får vara i sängen då är hon nöjd. '




Mvh Benjamin


Kommentarer
Postat av: M

Ush, nä det låter grymt mycket att bära!! Ta det lugnt bara så inget händer.



Ekvationen ger jag mig inte ens på, tur att vi har någon som kan matte i familjen ;0)



Matlådorna ser smarriga ut, men finast var nog bilden på Annie där hon vilar på din arm.



Nu ska jag sova, börjar tidigt i morrn.



~M

2008-08-26 @ 21:58:24
Postat av: M

Glömde säga, tycker helt klart ni ska göra utmaningen ;0)



~M

2008-08-26 @ 21:59:02
Postat av: Anonym

Gå med och få massa fina pressentkort från hm,jc och mycket flera! http://www.gratisklader.se/Register.asp?r=5529

2008-08-26 @ 22:25:53
URL: http://nystis.blogg.se/
Postat av: Mia

Vilken fin hund ni har, så söt. Oj den där matte uppgiften är oxå rena rama grekiska för mig med haha. Jag som kämpar med matte B :-) Fin blogg ni har. /Mia.

2008-08-27 @ 09:20:42
URL: http://smultronkyzzar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0